БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА за покупки над 49,00лв. - ☏ +359 899 923370 Понеделник - Петък 10:00/19:00 - За директна връзка с консултант кликни тук 🖱️

Как стресът влияе на кожата ни?

Колкото и клиширано да звучи, стресът е навсякъде около нас и особено в последната година се наблюдават все по-големи нива на тревожност и безпокойство у хората.  Като оставим постоянното чувство на умора, безсилие и дори здравословни неразположения, този тип психически състояние имат доста забележими ефекти и пряко върху кожата и лицата ни.

Целта с днешната статия в блога е да очертаем неблагоприятното въздействие, което стресът видимо оказва върху нас и да се опитаме да изведем няколко насоки, в които да го управляваме и да си възвърнем блясъка и младежкия и безгрижен вид и дух.

Преди всичко е важно да осъзнаем, че стресът не е само в главата ни и той действително влияе върху външния вид и състоянието на кожата ни, а с това често и до поява или обостряне на специфични кожни заболявания. Три от най-често срещаните ефекта, които директно се „отпечатват“ върху нас са:

pimples cipria

Избиване на пъпки и несъвършенства по кожата

Проучванията показват, че стресът предизвиква химическа реакция в тялото ви, която обостря акнето и благоприятства появата на пъпки.  Когато  физически реагирате на стреса, надбъбречните жлези получават сигнали за бедствие от мозъка и това ги кара да отделят различни хормони и да нарушават баланса на организма.

Обостряне на вече съществуващи кожни състояния

Ако в миналото сте страдали от екземи по кожата, розацея или псориазис, не се изненадвайте от повторната им проява в силно стресови периоди.

Ранни признаци на стареене

Хроничният стрес е проблем, с който се сблъскват много хора, и за съжаление, той обикновено върви ръка за ръка с преждевременното стареене. Тези, които страдат от хроничен стрес,  са много по-податливи на клетъчно стареене, което забавя обновяването на клетките и резултатът е най-често тънка и дехидратирана кожа с повяхнал, блед и неравен тен. Съпровождащото недоспиване пък от своя страна веднага резултира в тъмни кръгове и видимо уморен вид.

skincare stress cipria

Нашето решение за грижа за кожата

Що се отнася до правилния подход към кожата ни по време на стресови периоди, екипът на Cipria Make Up Bulgaria препоръчва да се придържате към рутина. Лесно е да избягате от банята сутрин, без да се погледнете в огледалото, но редовната грижа ще ви помогне да възстановите блясъка и текстурата на кожата си и да я върнете на правилния път. Не забравяйте да нанасяте редовно овлажнител, а при толеранс включете и някакъв вид антиоксидант в полаганите продукти. В една от последните си статии Как да възвърнем сияйния вид на лицето си през пролетта?  ви разкрихме вълшебните свойства на витамин C в козметиката, затова не се колебайте да го използвате чрез някои от посочените продукти. Регулярното полагане на маски за лице също веднага ще подобри начина, по който изглежда лицето ви и ще озари тена, а правилният коректор под очите гарантирано ще направи чудеса.

Разбира се, има и няколко основни посоки, в които да се опитате да поработите с цел преодоляване неприятните последици от стреса:

sleep Cipria

  • Сън: Всеки, който е под стрес, знае, че добрият сън е първото нещо, което веднага губим. Но достатъчната почивка е от ключово значение за подпомагането на възстановяването на кожата и организма ви. Експертите препоръчват да спите между 7 и 9 часа сън всеки ден, така че няма по-важно нещо от приоритизирането на съня по време на стрес.

food cipria

  • Правилната храна: Диетата пряко влияе върху кожата ни и затова в комбинация с грижа чрез козметика отвън е добре да подсигурим нейната правилна функция и отвътре. Подхранвайте тялото си с храни, за които знаете, че работят за вас, и избягвайте храни, които ще навредят или ще влошат кожните проблеми. Наблягайте на пресни плодове и зеленчуци и избягвайте бързите въглехидрати. Но преди всичко се грижете винаги да сте хидратирани и консумирайте подходящо за вашия начин на живот и килограми количество вода.

fitness cipria

  • Тренировка: Упражненията са чудесен начин да намалите нивата на хормона на стреса в тялото си, включително адреналин и кортизол. Те също така увеличават производството на ендорфини в тялото ви, които са естествените болкоуспокояващи и елеватори на настроението. Само не забравяйте да се грижите за кожата си преди, по време и след тренировка! Почиствайте добре лицето си и след това дълбоко овлажнявайте, за да запазите хидратацията на най-горния слой.

relaxation cipria

  • Релаксация: Изберете любимо занимание и му се отдавайте при всеки удобен момент. А за дамите, които обожават козметиката – предлагаме да си направят спа ден, дори и в домашни условия!

Не пропускайте седмичните статии в блога, защото сме ви подготвили още много трикове как да изглеждате в най-добрата си форма, дори и при смяна на сезоните или в стресови времена. Грижата е постоянна величина, и когато намерите своя ритъм, бъдете сигурни, че тялото ви ще ви се отблагодари!

Оставяне на коментар

Bulgarian
Bulgarian